|
|
||||||||
![]() |
WebMail je internet aplikacija za pristup vašem e-mail sandučiću koja vas oslobađa od potrebe za instalacijom i podešavanjem postavki tradicionalnih e-mail klijenata (tipa Outlook, Outlook Express, Thunderbird itd.) Sve funkcionalnosti koje vam pruža klasični e-mail klijent dostupne su vam i putem WebMail sučelja - slanje, primanje i čitanje poruka zajedno s privitcima veličine do 10 megabajta, spremanje kontakata u adresar, dodavanje potpisa na odlazne poruke, ispis e-mailova pomoću printera itd. Poruke koje pročitate putem WebMaila ostaju u vašem e-mail sandučiću tako dugo dok ih ne obrišete ili dok ih ne skinete na vaše računalo putem e-mail klijenta. Vaše e-mail poruke su vam dostupne u svako vrijeme i na svakom mjestu s bilo kojeg računala spojenog na internet. Šaljite i primajte elektroničku poštu od kuće, od prijatelja, susjeda, u cyber cafeu, na putovanju... |
![]() |
Za pristup T-Com e-mail adresi koju ste dobili kada ste postali T-Com internet korisnik (dial-up ili MAXadsl) možete koristiti webmail ili e-mail klijent. Razlike, te prednosti i nedostatke jednog i drugog pristupa možete vidjeti u usporednoj tablici u nastavku. |
|
Dodatne informacije | ||
![]() |
||
Popis funkcionalnosti T-Com webmaila |
|
|
Često postavljena pitanja o webmail-u |
Na ovoj stranici možete pronaći često postavljena pitanja koja korisnici postavljaju službi za korisnike vezana uz webmail. Ukoliko imate pitanje vezano uz korištenje webmaila, molimo da prvo prođete kroz ovdje iznesena pitanja. Ukoliko ne pronađete pitanje (i pripadajući odgovor) slično vašem, kontaktirate službu za korisnike na besplatni telefon 0800 9000 |
![]() ![]() ![]() |
|
Pristup WebMailu | |
Kako mogu saznati svoje podatke za spajanje na WebMail? |
Za spajanje na T-Com webmail potrebno vam je net ID korisničko ime i lozinka koje možete besplatno registrirati ovdje. |
Kako mogu promijeniti korisničko ime i lozinku za spajanje na WebMail? |
Budući da novom T-Com webmailu pristupate putem net ID korisničkog imena i lozinke možete : promijeniti net ID lozinku na postavkama vašeg net ID korisničkog računa (net ID korisničko ime ne možete promijeniti). U postavkama vašeg net ID korisničkog računa pod grupom net ID korisnički podaci unesite novu lozinku (te ju još jednom potvrdite). Nakon uspješne promijene net ID lozinke, biti će vam poslana potvrda na e-mail adresu koju ste naveli prilikom registracije net ID korisničkog računa. |
Kakav mi je softver potreban za pristup WebMailu? |
Svaki SSL (Secure Sockets Layer) kompatibilni internet preglednik može pristupiti WebMailu, a to su sve novije verzije preglednika Internet Explorer, Netscape, Mozilla Firefox, Opera. |
Je li WebMail siguran? |
Da. Komunikacija između vašeg internet pretraživača i servera bazirana je na SSL (Secure Sockets Layer) protokolu (takve adrese umjesto uobičajenog http:// imaju https:// prefiks), što znači da su sve informacije koje vaš preglednik prima i šalje kriptirane (šifrirane). |
Zašto za pristup WebMailu moram imati uključen JavaScript u pregledniku? (Kada kliknem na ikonu ništa se ne događa)! |
Iako je veći dio WebMaila pisan u Java programskom jeziku, mnoge njegove funkcije koriste JavaScript za izvršavanje - primjerice pop-up prozor za pisanje nove poruke ili opcija za ispis elektronske pošte. Ako je u vašem internet pregledniku isključena JavaScript podrška, ove funkcija vam neće raditi. Napomena: Koristite li Internet Explorer, evo kako možete provjeriti je li u vašem pregledniku uključena JavaScript podrška: kliknite na Tools - Internet Options, zatim na tab 'Security'. Kada je obilježena ikona 'Internet', kliknite na gumb 'Custom Level' i otvorit će vam se novi prozor. U popisu kontrola pronađite slijedeće tri linije ispod kojih treba biti odabrana opcija 'Enabled': 'Run ActiveX controls and plug-ins', 'Script ActiveX controls marked for scripting' te 'Scripting of Java applets'. Ove su kontrole već uključene same po sebi nakon instalacije preglednika pa ako ih već niste mijenjali, opcija 'Enabled' bi trebala biti odabrana. |
Nakon dugog vremena provedenog u pisanju poruke, njeno slanje nije uspjelo. Što se dogodilo? |
Poruka koju ste u tom slučaju mogli vidjeti glasila je 'Your session timed out'. Naime, WebMail server održava vezu - session - s vašim preglednikom kako bi samo vi dobili vama pripadajuće podatke i kako bi dobili samo one podatke koje želite. Svaki korisnik koji pristupa WebMailu ima svoj posebni session. Ako je server neko duže vrijeme neaktivan, odnosno ako prođe više od 30 minuta od zadnje aktivnosti na relaciji WebMail server - vaš internet preglednik (primjerice, ako ste proveli dugo vremena samo čitajući ili pišući poruku pošte), session će se sam automatski prekinuti. Ova je funkcija uvedena radi optimizacije resursa servera, ali i iz sigurnosnih razloga u slučaju da se korisnik zaboravio odjaviti nakon pristupa WebMailu na nekom javno dostupnom računalu. Napomena: Kako bi spriječili prekidanje sessiona, pogotovo dok šaljete nove poruke, u WebMailu ostavite otvorenu mapu dolazne pošte te ju osvješite s vremena na vrijeme. |
Mogu li koristiti WebMail i na drugim mjestima osim kod kuće? |
Da. Sve što je potrebno je računalo koje je spojeno na internet. Za pristup WebMailu na T-Portalu upisujete svoje net ID korisničke podatke (korisničko ime i lozinku) i možete čitati i slati e-mail poruke. |
Slanje i primanje poruka putem WebMaila | |
Kako mogu pregledati pristigle poruke? |
Nakon prijave na WebMail sustav otvara vam se mapa 'Inbox' sa svim pristiglim porukama. Ukoliko se nalazite na nekom drugom mjestu unutar WebMaila, dovoljno je kliknuti na tipku 'Provjeri' i stići će vam nove poruke. Napomena: Ukoliko vam je kvota WebMaila ispunjena, što znači da koristite 100% ili više prostora, nećete moći primiti nove poruke. U tom slučaju morate izbrisati neke od poruka na WebMailu. Isto tako na WebMailu nije moguće vidjeti poruke koje ste prethodno pogledali preko mail programa. Ukoliko želite čitati poruke na WebMailu i ako ste ih prethodno pogledali mail programom, potrebno je podesiti postavle u mail programu tako da nakon downloada maila ostavi kopiju poruke na dolaznom poslužitelju: Outlook Express: Tools - Accounts - označite account za koji želite da ostanu kopije na poslužitelju - Properties - kartica Advanced - pri dnu staviti kvačicu na mogućnost 'Leave a copy of mesagess on server' - tu je moguće specificirati i nakon koliko dana želite da se poruke brišu sa dolazećeg poslužitelja, što je preporučljivo radi mogućeg premašivanja kvote od 10 MB na dolazećem poslužitelju. Microsoft Outlook: Tools - E-mail accounts - označiti View or change an existing e-mail accounts - Next - označite account koji želite mijenjati - Change - More settings - kartica Advanced - označiti mogućnost 'Leave a copy of mesagess on server' - tu je moguće specificirati i nakon koliko dana želite da se poruke brišu sa dolazećeg poslužitelja, što je preporučljivo radi mogućeg premašivanja kvote od 10 MB na dolazećem poslužitelju. |
Kako mogu odgovoriti na e-mail? |
Nakon otvaranja i čitanja poruke, na vrhu i dnu nalazi se traka s linkovima ? kliknite na link 'Odgovori'. Klikom na taj link otvara se forma nove poruke s upisanom adresom primatelja poruke u koji upisujete željeni tekst. Ukoliko želite da odgovor na e-mail stigne svim korisnicima koji su pored vas primili poruku, odabirete link 'Odgovori svima'. |
Kako mogu napisati novu poruku? |
Novu poruku šaljete klikom na tipku 'Nova poruka' , nakon čega će se otvoriti forma za pisanje poruke. U pripadajuće polje 'Pošiljatelj' već je unesena vaša e-mail adresa (ukoliko želite, možete ju zamijeniti nekim od aliasa unijete e-mail adrese). U polje 'Primatelj' upišite e-mail adresu primatelja, dodatne primatelje možete dodati u polje 'Cc' ili 'Bcc', ukoliko želite da budu nevidljivi. Tu se nalaze i sve ostale opcije poput pristupa kontaktima, dodavanje priloga ili spremanje nezavršene poruke. |
Kako mogu proslijediti primljenu poruku? |
Nakon otvaranja poruke klikom na Subject, odabirete link 'Proslijedi' te u prozoru koji vam se otvori upisujete e-mail adresu osobe kojoj želite proslijediti e-mail. |
Kako mogu poslati istu poruku na više adresa? |
Kako mogu poslati privitak u poruci poslanoj preko WebMaila? |
Nakon upisivanja e-mail adrese primatelja i pisanja poruke, kliknete na oznaku za privitak i odaberete datoteku spremljenu na vašem računalu. |
Što ako je poruka poslana na nepostojeću e-mail adresu? |
U tom slučaju automatska služba Mailer Daemon odmah šalje poruku na vašu adresu u kojoj se nalazi obavijest da e-mail poruka nije isporučena. |
Manipuliranje porukama | |
Kako mogu brisati e-mail poruke? |
Poruke brišete tako da ih označite stavljanjem kvačice ? u za to predviđeno polje ispred poruke te kliknete na link 'Obriši'. |
Mogu li isprintati e-mail poruku sa WebMaila? |
Da. To možete učiniti nakon što otvorite poruku klikom na link 'Ispis'. Tada se otvara prozor u kojem odabirete pisač instaliran na računalo i zatim kliknete 'Print'. |
Kako mogu spremiti privitak primljen na WebMail? |
Na željeni privitak kliknete lijevim klikom miša, te odaberete mogućnost 'Save target as', nakon toga izabirete direktorij u koji želite spremiti privitak i kliknete na 'Save'. |
Kapaciteti vašeg e-mail sandučića | |
Kolika je veličina e-maila kojeg mogu primiti i poslati? |
Kvota na WebMail poslužitelju je 10 MB. Stoga maksimalna veličina e-maila kojeg možete primiti i poslati je 10 MB, iako je preporučljivo prilikom slanja razlomiti e-mail na više manjih. |
Kako mogu znati koliko prostora na WebMailu zauzimaju moje poruke? |
Nakon prijave na WebMail sustav, na vrhu sučelja nalazi se informacija o trenutnom zauzeću na WebMail poslužitelju. Također na početnoj stranici komunikatora možete vidjeti poruku npr. 'Trenutno koristite 7.9% od 10.0 MB prostora na Vašem WebMailu'. |
Mapa Dolazno mi je potpuno prazna, a ne mogu primati poruke jer mi je na vrhu stranica poruka da zauzimam 100% ili više prostora na WebMailu. |
U WebMail kvotu ulaze poruke koje se nalaze u svim mapama, dakle ne samo u mapi 'Dolazno', već i u mapi 'Poslano', 'Obrisano' i svim mapama koje ste sami kreirali. U navedenom slučaju morate izbrisati i neke poruke iz preostalih mapa. |
Ukoliko imate pitanje koje nije navedeno ovdje, pošaljite ga na e-mail: kontakt@t-com.hr ili nazovite službu za korisnike na besplatni telefon 0800 9000 |